تبلیغات

مولانا محمد عثمان: وفات حضرت فاطمه در کتب اهل تشیع مشخص است

Article Image
به اشتراک بزارید!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الخلیل آنلاین، شیخ القرآن مولانا محمد عثمان در خطبه های نماز جمعه این هفته ( ۴ اسفندماه ۱۳۹۶) مسجد جامع الخلیل خاش ضمن تلاوت سوره انفطار فرمودند:

این سوره ثبوت قیامت و احوال قیامت را بیان می کند، سوره تکویر ۱۲ حال را بیان نمود که ۶  حالت بعد از نفخه اولی پیش می آید یعنی وقتی اسرافیل در صور می دمد ۶ هنگامه پیش می آید در حالی که انسان و حیوانات ،حشرات و همه روی زمین زنده هستند.

آنگاه خورشید پیچانده و بی نور و نابود می شود و ستارگان همچنان بی نور و کوه ها مانند ریگ روان به هوا پراکنده و ریزه ریزه می شوند ، شتری که ده ماه آبستن بوده و به نزد مالکش محبوب بوده آن روز شتر رها می شود.

حیوانات وحشی و محلی با هم جمع کرده می شوند یعنی گرگ و گوسفند با هم جمع می شوند و دریا از جای خود حرکت کرده و لب ریز می شود و طغیان می کند.

این شش حالت بعد از نفخه اولی رخ می دهد و شش حالت دیگر بعد از نفخه دوم رخ می دهد؛ اولین مسئله ای که پیش می آید: (وَإِذَا النُّفُوسُ زُوِّجَتْ) آنگاه روح مومن از محل خود فرود می آید و با جسم که از زمین بیرون می آید جفت کرده می شود. وَإِذَا الْقُبُورُ بُعْثِرَتْ [الإنفطار : ۴] قبر شکافته می شود و هر یکی از قبر بیرون می آییم وَإِذَا النُّفُوسُ زُوِّجَتْ [التکویر : ۷] آنگاه روح با این جسم در میدان محشر جفت کرده می شود.

 (وَإِذَا الْمَوْءُودَهُ سُئِلَتْ) سوال کرده می شود از  دختران زنده در گور شده (بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ) به چه گناهی کشته شده اند؟

هر کسی قتل مسلمانی را حلال بداند کافر می شود و در جهنم است

«همانطور که امروزه در دمشق ده ها کودک بمباران می شوند» اینجور حکام ظالم و خون خار را الله تعالی فردا سوال می کند و همچنین کسانی که اینها را حمایت و مسلح می کنند.

بیمارستان ها بمباران می شوند و به گمان آنها بیمار دشمن است، در جنگ کفر و اسلام ریختن خون زنان و کودکان جایز نیست ، کدام قانون اسلام اجازه داده است که بیمارستان و بیماری که بستری هست بمباران شود؟ همچنین کدام قانون اسلامی گفته که زنان و کودکان را بمباران کنید؟

هر انسانی که قتل ناحق بکند و بدون دستور شرعی کسی را بکشد او در جهنم است ، و خداوند برای قاتل یک مومن ۵ عذاب بیان کرده است.

اول اینکه قاتل چه حاکم و چه رعیت باشد به جهنم می رود. بدون حکم قاضی و شرعی هر کسی یک مسلمان را کشت خداوند می فرماید: سزای او جهنم است؛ دوم اینکه در جهنم همیشه می ماند.

استاد برجسته تفسیر در ادامه سخنان خود تشریح کرد: معنای اول (خَالِدِینَ فِیهَا) مفسرین می گویند: هر کسی قتل مسلمانی را حلال بداند او کافر می شود و کافر همیشه در جهنم است. معنای دوم: هر کسی مسلمانی را کشت زمان طولانی در جهنم می ماند.

جهنمی ها را خداوند می سوزاند تا که استخوان آنها پودر شوند و باز دومرتبه پوست و گوشت آنها را تازه می کند تا اینکه بیشتر شکنجه شوند.

کسی که به کشتن مسلمانی افتخار کند کافر می شود؛ چراکه افتخار کردن به معصیت کفر است.

سوم اینکه غضب خدا می آید و چهارم نفرین خداوند بر او است. و پنجم اینکه برای او عذاب بزرگی آماده شده است.

(وَإِذَا الصُّحُفُ نُشِرَتْ) اعمال نامه باز می شوند که چکار کرده ای؟ (وَإِذَا السَّمَاء کُشِطَتْ) آسمان پیچانده می شود (وَإِذَا الْجَحِیمُ سُعِّرَتْ) جهنم برای جهنمیان داغ کرده می شود وَإِذَا الْجَنَّهُ أُزْلِفَتْ (۱۳) عَلِمَتْ نَفْسٌ مَّا أَحْضَرَتْ (۱۴) آنگاه درهای بهشت برای اهل بهشت باز می شود و می داند هر نفسی چه حاضر کرده است. خوبی ها ، بدی ها ، طاعت ، معاصی و گناه جلو می آیند.

فردای قیامت اعضای بدن به گناه و معصیت گواهی می دهند

فردای قیامت نیت و اراده ها ظاهر می شوند و تمام اسرار فاش می شوند و آن بیچاره گناهکار و خطاکار فریاد می زند (یَا لَیْتَنِی لَمْ أُوتَ کِتَابِیهْ) کاش این اعمالنامه به من داده نمی شد. و همچنین دست و پا و اعضای بدن به گناه و معصیت گواهی می دهند.

(یَوْمَ لَا تَمْلِکُ نَفْسٌ لِّنَفْسٍ شَیْئاً وَالْأَمْرُ یَوْمَئِذٍ لِلَّهِ) ای انسان بدان فردای قیامت در این حالات و هنگام ها هیچ نفسی برای نفس دیگری هیچ چیزی مالک نیست.

یَوْمَ یَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِیهِ (۳۴) وَأُمِّهِ وَأَبِیهِ (۳۵) وَصَاحِبَتِهِ وَبَنِیهِ (۳۶) لِکُلِّ امْرِئٍ مِّنْهُمْ یَوْمَئِذٍ شَأْنٌ یُغْنِیهِ (۳۷) فردای قیامت چنان حالتی پیش می آید که هر کسی از برادرش فرار می کند، از پدرش فرار می کند، از مادر فرار می کند، از همسر و فرزندش فرار می کند.

یک روزی پیامبر صلی الله علیه و سلم خطاب به حضرت فاطمه رضی الله تعالی عنها می فرماید: (یَا فَاطِمَهُ بِنْتَ مُحَمَّدٍ انقذی نفسک من النار، فانی لا أُغْنِی عَنْکُمْ مِنَ اللَّهِ شَیْئًا) ای فاطمه خود را با ایمان و عمل صالح از جهنم نجات بده دست من چیزی نیست که تو را نجات بدهم. فردای قیامت فقط ایمان نجات می دهد.

پیامبر می فرماید: (فَاطِمَهَ بَضْعَهٌ مِنِّی فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی) فاطمه تکه ای از محمد صلی الله علیه و سلم است هر کسی فاطمه را اذیت کند مرا اذیت کرده است.

(وَمَنْ آذَانِی فَقَدْ  یُوشِکُ أَنْ یَأْخُذَهُ) هر کسی محمد را ایذا بدهد عنقریب الله او را هلاک  می کند.

شیخ القرآن در بخش دیگر از سخنان خود افزود: همه صحابه رسول الله را دوست داشتند چراکه یک روزی جلوی عایشه صدیقه رضی الله تعالی عنها صحبت شد که عاشقان یوسف از حب جمال او فریفته و دلباخته شدند و انگشتان شان را قطع کردند آنگاه عایشه صدیقه فرمود: فریفتگان حسن یوسفی انگشتانشان را قطع کردند اما فریفتگان جمال رسول الله گردنشان را قطع کردند.

اصحابی که فریفته جمال پیامبر بودند در میادین مختلف با دشمنان به حب الله و رسو ل خونشان را فدا کردند

خطیب جمعه مسجد جامع الخلیل خاش در ادامه اشاره کردند:  اصحابی که فریفته جمال و حسن رسول الله بودند در میدان احد ، بدر ، احزاب و غیره در مقابل دشمن وقتی قرار می گرفتند به حب الله ، رسو ل و اسلام گردنشان را قطع و خونشان را فدا می کردند. در میدان احد ۷۰ سرفروش اسلام زمین را رنگین با خون پاکشان کردند.

مدیر جامعه اسلامیه مدینه العلوم خاش با اشاره به مسئله وفات حضرت فاطمه خاطرنشان کرد: امروز بحث وفات فاطمه الزهرا رضی الله تعالی عنها در رسانه ها و مجامع مسلمین مطرح می شود و شنیده اید که بعضی ها نسبت های دروغین به مسائل تاریخی می دهند و تاریخ همیشه دست خوش دشمن قرار گرفته است و برای اینکه همیشه در میان مسلمانان اختلاف و دودستگی ایجاد کنند و مسلمانان را در مقابل همدیگر قرار دهند همیشه در تاریخ مسائل غیر واقعی را طرح می کنند و هرگاه بخواهند که مسلمانان را تضعیف کنند آن مسائل تاریخی را برجسته و مسلمانان را به جان همدیگر می اندازند و خودشان تماشا گر هستند.

در کتب حدیث آمده است که ام المومنین عایشه صدیقه می فرماید: یک روزی آن حضرت صلی الله علیه و سلم در بستر بیماری در آخرین لحظات زندگی اش حضرت فاطمه الزهرا را صدا زد در حالی که حضرت عایشه نشسته بود  در گوش حضرت فاطمه فرمود: ای فاطمه عنقریب من از میان شما می روم و وفات می کنم ، حضرت فاطمه از جلوی رسول الله (پدرش) بلند شد در حالیکه اشک از چشمانش جاری بود و گریه می کرد  دو مرتبه آن حضرت او را صدا زد و در گوشش فرمود: ای دخترم نگران نباش بین من و بین شما فاصله زیادی نخواهد بود عنقریب که من وفات کنم تو هم وفات می کنی و به من ملحق می شوی ؛ آنگاه حضرت فاطمه از محضر پدرش بلند شد در حالیکه خندان بود.

حضرت رسول الله ۱۲ ربیع الاول ،۱۱ هجری وفات نمود بعد از وفات رسول الله  زمان طول نکشید که حضرت فاطمه بیمار شد و بعد از شش ماه در قید حیات بودن وفات کرد.

اسماء بنت عمیس رضی الله تعالی عنها تیماردار و پرستار حضرت فاطمه الزهرا رضی الله عنها بود. حضرت اسماء همسر حضرت جعفر طیار بود که بعد از شهید شدن حضرت جعفر ، حضرت ابوبکر صدیق او را به عقد خود در آورد.

فاطمه الزهرا به موت طبیعی وفات کرده است

مولانا محمد عثمان در ادامه تصریح کرد: بنابراین فاطمه الزهرا به موت طبیعی فوت کرد ، و روزی که فاطمه الزهرا وفات کرد همان غمی که شهر مدینه و امت را در وفات رسول الله در بر گرفته بود  همان غم در زمان وفات حضرت فاطمه امت را در بر گرفت. و این نسبت که گفته شده معاذالله حضرت عمر فاطمه الزهرا را لای در فشار داده و پهلویش شکسته و زخمی شده و به این سبب فوت کرده است کاملاً غلط و بی اساس است.

این عضو مجمع فقهی اهلسنت کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به کتب اهل تشیع نسبت به رد نمودن شهادت دروغین حضرت فاطمه  اشاره نمود و متذکر شد: محققین قدیم و جدید اهل تشیع در کتب خود این موضوع را رد کرده اند و یک عده ای روایاتی که ساخته و پرداخته دشمنان اسلام و غیر مسلمانان هستند مطرح کردند که هدفشان به جان انداختن مسلمانان است.

ایشان عنوان کرد: اولین دلیل اینکه این روایت غلط است، قرآن در سوره فتح می فرماید: (رُحَمَاء بَیْنَهُمْ) تمام مهاجرین ، انصار و صحابه با همدیگر مهربان بودند.

دومین دلیل در سوره مائده می فرماید: (أَذِلَّهٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّهٍ عَلَى الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَلاَ یَخَافُونَ لَوْمَهَ لآئِمٍ) خلفاء و صحابه از جمله : ابوبکر صدیق ،عمر فاروق ،عثمان غنی و علی مرتضی؛ بر مومنین نرم ومهربان و محبوب هستند اما بر کفار سخت و خشمگین اند.

سومین دلیل اینکه الله تعالی در سوره انفال می فرماید: (لَوْ أَنفَقْتَ مَا فِی الأَرْضِ جَمِیعاً مَّا أَلَّفَتْ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ وَلَـکِنَّ اللّهَ أَلَّفَ بَیْنَهُمْ) الله تعالی علفت و دوستی در قلب اینها نازل کرده است و بین تمام صحابه محبت و دوستی بوده و این محبت توحید الله و رسول صلی الله و قرآن است. تا قلب اینهاست محبت در قلب آنهاست قلب آنها اگر تکه و پاره شود این محبت از قلب آنها بیرون نمی شود.

چهارمین دلیل اینکه پیامبر صلی الله علیه و سلم فرموده است: (کُلُّ سَبَبٍ وَنَسَبٍ یَوْمَ الْقِیَامَهِ یَنْقَطِعُ , إلَّا سَبَبِی وَنَسَبِی) هر نسب و هر سبب قطع می شود مگر سبب و نسبت من روز قیامت قطع نمی شود یعنی کسانی که با خویشاوندان من وابسته هستند آنها با من به بهشت می روند.

بنابراین وقتی این گفته رسول الله را فاروق اعظم می خواند به  نزد حضرت علی می گوید من با وجودیکه خلیفه المسلمین و از عشره مبشره هستم اما می خواهم در پیوند خود بیافزایم و با دختر تو که بنام ام الکلثوم هست ازدواج کنم و از اهل بیت قرار بگیرم و جز سلسله نسبی رسول الله باشم.

وفات حضرت فاطمه در کتب اهل تشیع مشخص است

این عالم برجسته کشور در ادامه بیانات خود افزود: در چندین کتاب از مجتهدین و علمای تشیع از جمله کتاب «منتهی الآمال» و «زندگانی حضرت فاطمه و دختران آن حضرت که اثر سید هاشم رسولی محلاتی» می باشد نوشته شده که ازدواج حضرت عمر رضی الله تعالی عنه با ام الکلثوم دخت حضرت علی رضی الله تعالی عنه شد.

حال سوال است ؛ آیا امکان دارد که حضرت علی دختر خود را به قاتل همسرش بدهد؟ آیا امکان دارد که علی اسدالله و شیرخداست و همسر او را کسی توهین بکند و همینطور خاموش بشیند؟

همچنین حضرت علی که خلفا را دوست دارد فرزندان خود را به نام های: ابوبکر و عمر و عثمان نامگذاری کرده بود. که برادران حضرت حسین می باشند و همچنین حضرت حسین فرزندان خود را به نام های خلفاء نهاده بود که در کربلا به شهادت رسیدند.

همچنین در خطبات نهج البلاغه موجود است که حضرت علی فرموده: (إِنَّهُ بَایَعَنِی الْقَوْمُ الَّذِینَ بَایَعُوا أَبَا بَکْرٍ وَ عُمَرَ وَ عُثْمَانَ عَلَی مَا بَایَعُوهُمْ عَلَیْهِ) برای مردم شام حضرت علی نامه می نویسد با من بیعت کردند بر همان اصل و اساس کسانی که با ابوبکر و عمر و عثمان بیعت کردند. یعنی حضرت علی می فرماید: امامت و خلافت آنها به حق و بجا بوده و بر آن اصول و نهجی که خلافت آنها بوده خلافت من هم بر حق است و خلیفه چهارم سیدنا علی مرتضی است.

و در خطبه دیگر می فرماید: (إِنَّمَا الشُّورَى لِلْمُهَاجِرِینَ وَ الْأَنْصَارِ ) شورا بین مهاجرین و انصار است و هر کسی را که مهاجرین و انصار خلیفه و امام بکنند آن امام نزد خداوند معتبر است و من کسی هستم که مهاجرین و انصار  به دست من بیعت کردند و شورا تشکیل داده اند و شورای آنها مرا بعنوان خلیفه چهارم انتخاب کردند.

شیعه و سنی از مسائل اختلاف انگیز پرهیز کنند

شیخ التفسیر مولانا محمد عثمان در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم وحدت و بیان مشترکات شیعه و سنی تاکید داشتند و اظهار کردند: امروز در این کشور دو قشر بزرگ شیعه و سنی زندگی می کند و در جلسات تقریب و هم گرایی و هماهنگی گفته شد که مشترکات مطرح شود یعنی مسائلی را بیان کنید که همه بر آن اتفاق دارند بر کلمه «لااله الاالله» بر «رسالت محمد رسول الله» بر «قرآن و بر کعبه» و مسئله ای که سبب اختلاف می شود و دشمنان از آن بهره برداری می کنند لذا  باید شیعه و سنی از آن پرهیز کنند.

ایشان تاکید داشتند: مسئله شهادت فاطمه از مشترکات نیست بلکه این مسئله اختلاف انگیز و تحریک کننده است و سبب تشنج و درگیری مسلمانان می شود لذا شیعه و سنی از این مسائلی که اختلاف انگیز است در هر زمان خصوصاً این زمان که دشمنان منتظر هستند که امنیت مسلمانان را به هم بزنند اجنتاب کنند.

مولانا محمد عثمان خطاب به حکام و دولتمردان گفتند: حکومت داران و مسئولین که می خواهند حکومت کنند و امنیت در کشور باشد باید جلوی کسانی که مسائل اختلاف بر انگیز و از این نوع مسائل غیر واقعی را مطرح می کنند به جد بگیرند و باید به مسائلی که موجب وحدت امت اسلام ، اتحاد ، اتفاق و امنیت است پرداخته شود.

نوحه خوانان در مراسمات خود به مقدسات اهلسنت و اسلام توهین نکنند

شیخ القرآن مولانا محمد عثمان امام جمعه مسجد جامع الخلیل خاش در آخر از مسئولین نظام خواستار جلوگیری کسانی که به مقدسات اهلسنت توهین می کنند شد و افزود: نوحه خوانانی که روضه خوانی می کنند در مراسمات خود به مقدسات اهلسنت و مقدسات اسلام توهین نکنند چراکه حضرت عمر مقدس اسلام است ،حضرت عمر کسی است که قرآن به لسان او نازل شده است. بیش از ۱۴ آیه در قرآن از موافقات حضرت عمر است. پیشنهادی که حضرت عمر کرده الله تعالی بر آن آیه نازل فرموده است. سیدنا عمر کسی بود که قرآن و رسول الله صلی الله علیه و سلم از او تعریف کرده است. و سیدنا علی مرتضی دوشادوش آنها در دور خلافت ابوبکر و عمر و عثمان  در تمام صحنه های سیاسی و اجتماعی و جهادی حضور داشته است و به این خاطر آنها موفق بودند که در میان آنها اتحاد و وحدت بود. زمانی که شکاف آمد تضعیف اسلام و خلافت اسلامی به وجود آمد لذا امروز مصلحت کشور و امت و مسلمانان در این است که ما مشترکات را مطرح کنیم و چیزی که اتحاد و اتفاق می آورد و چیزی که رنج آور است و یکدیگر را مکدر می کند از آنها به جد خودداری کنیم و دولت و مسئولین امنیتی باید در هر کجا جلوی کسانی که این مسائل را برجسته می کنند بگیرند.

الخلیل آنلاین :

www.alkhalilonline.com

کانال تلگرام الخلیل آنلاین :

http://t.me/alkhalillonline

 

تبلیغات

بزودی

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار